Domů Zdraví Teorie harmonogramu trávení opravdu funguje: Dodržujte ji a kila pôju dolu sami

Teorie harmonogramu trávení opravdu funguje: Dodržujte ji a kila pôju dolu sami

-

I když se snažíte už delší dobu zhubnout, jíte zdravá jídla, cvičíte, ale neustále bojujete sami se sebou, možná děláte zásadní chybu. Je velmi pravděpodobné, že si právě oblíbené jídla, dopřejete v nesprávný čas. Naše tělo má totiž různé fáze trávení a to co bezproblémů zpracuje ráno, později mu může dělat potíže. Proto byste se měli zaměřit na, co si kdy položíte na talíř.

Nepřehlédněte: Oblíbený doplněk do vlasů z 90. let je zpět: Známé celebrity vrátili tento trend opět do módy!

5-7 hodin: Probuzení
Než se vaše tlusté střevo probudí a dokončí trávicí proces, začíná poslední fázi trávení. Práva proto je důležité hned ráno začít jakousi očistou organismu. Dopřejte si nalačno sklenici čisté vody s citronem a zelený čaj, které vám pomohou nastavit proces spalování, přesně podle potřeb.

Ačkoliv se to nezdá, právě toto je základ, což vám pomůže dostat organismus do rovnováhy a nastartovat správně odbourávání tuků.

7-9 hodin: Čas na snídani
V této fázi je žaludek připraven pracovat – doslova čeká co mu pošlete na to, aby to zužitkoval. Právě tehdy je totiž nejvýkonnější. V tomto čase je nejvýznamnější úkolem organismu základní štěpení bílkovin, začíná se trávení sacharidů a tuků.

Klidně si dopřejte věci na jaké máte chuť – ideální jsou však vajíčka, zelenina a domácí chléb. Jelikož z nich dokažte energeticky čerpat ještě delší dobu.

8-12 hodin: Aktivní střeva
Částečně strávená potrava přechází ze žaludku do tenkého střeva, které ji nadále zpracovává. Jakmile se to stane, vstřebávají se živiny tam kam třeba a jejich distribuce v organismu je mnohem cílenější. Dejte si ovoce, Tabulku čokolády, či čerstvou nakrájenou zeleninku.

12 – 14 hodin: Polední siesta
V tomto období se žaludek dostává do druhého maxima svého výkonu. Tehdy, sáhněte po obědě, který byste však neměli hltat v rychlosti, protože v tomto čase, potřebuje samotný žaludek klid. Opravdu si dopřejte pomalé jedení a každé sousto si vychutnávejte.

14 – 18 hodin: Třídění
Toto je čas, kdy váš organismus vyhodnocuje, co všechno, jste mu během dopoledne dopřáli. Pokud jste byli důslednější, tělo se vám odvděčí právě rychlejším trávením a spalováním tuků, zároveň menší chutí na sladké. To na co máte v tomto časovém okně prostor je malý snack ve formě a ovoce, či oříšků.

Inspirujte se: Sportovní styling, které jsou IN: Módní trendy ovládli tenisky, které si s těmito outfity zamilujete

18 -20 hodin: Poslední hodiny
V této fázi je žaludek opět velmi aktivní a výkonný. Přesto je však důležité dopřát si jídla, které máte rádi alespoň dvě hodiny před spaním. Dobré je dát si těsně před uložením už jen nějaký bylinkový čaj, který vám pomůže uklidnit tělo.

Pokud se budete držet daného časového sledu, skutečně vám boj s kily, půjde vyhrát mnohem snadněji než jinou cestou.

Mohlo by Vás zajímat

PR článek