Překonejte jarní únavu!

Publikováno 27.03.2017

Venku už svítí hřejivé slunce, ale vy stále poleháváte doma na gauči u televize? Je čas to změnit, jelikož i vaše tělo potřebuje trochu čerstvého vzduchu a přirozeného tepla. Co ale dělat, když i přes pěkné počasí venku se nemůžete donutit? V tom případě si přečtěte následující článek a doplňte potřebnou energii, kterou jste v zimě ztratili.

 

Trocha pohybu se hodí

Než se vaše tělo nabije po zimě, bude to chvíli trvat. Nejprve budete potřebovat své tělo trochu zahřát, aby si znovu zvyknulo na pravidelný přísun slunce a pohybu. Pohyb mi měl začínat zlehka, takže byste rozhodně neměli sednout na kolo a ujet desítky kilometrů při první zmínce tepla. Tedy, pokud nejste nějaký vrcholový sportovec. Je potřeba své svaly a tělo dostat znovu do formy. Vytáhněte proto kolo nebo in-line brusle, očistěte je a objeďte si blok, zastavte se na něco dobrého k pití a jeďte zpátky. Nemusíte si dávat velké cíle, ze začátku se vám do nich ani nebude chtít. Když si ale dáte vidinu, že za ujetý kilometr se odměníte něčím dobrým, snáze se vám bude sportovat a plnit i cíle dlouhodobější.

 

Zdravá strava je důležitá

Jestliže si potrpíte na zdravou stravu, nebo aspoň takovou, při které přijímáte i potřebné vitamíny, je to bod pro vás. Pokud ne, je důležité se po zimě něčím probudit. K tomu je vhodná zvýšená konzumace zeleniny a ovoce a také ryb, které obsahují mimo jiné vitamín B12 a D. Pokud vám ale ryby nesedí, stačí si koupit v obchodě rybí tuk a nakapat si ho do salátu nebo jiného pokrmu, či rybí vitamíny sníst v podobě tablet.

 

Spěte kvalitně a dlouho

Spánek je pro naše tělo nesmírně důležitý, proto bychom měli spát přibližně 8 hodin denně. Pokud se dostatečně nevyspíte, musíte totiž energii doplňovat jinak, a to v podobě dalšího jídla. Následovat může pravidelná větší konzumace jídla, a s tím i zvýšená kila. A to přece nechcete, no ne? Proto, i když nějaký den nemůžete usnout nebo máte prostě dlouhý den v práci, snažte se spát o něco déle další den, případně si druhý den dát alespoň po obědě šlofíka. S dobrým spánkem se vám bude chtít i do náročnějších činností, třeba do ostříhání keřů na zahradě.

 

Vyhýbejte se stresu

Vyhýbat stresu se chce každý, nikdo nechce mít problémy v práci, ani doma, ale ne vždy se to podaří. Nezbývá než se stresu postupně zbavovat, například cvičením jógy, tai-či nebo i alternativními metodami jako je akupunktura. Každopádně stačí si čas od času zajít ven s kamarádkami ven, nebo do divadla či kina a stresu se snáze zbavíte. Po příjemně strávené aktivitě budete mít chuť i na práci, a tak se vám vyhne i jarní únava.

 

Napište nám

x