Které ořechy jsou nejzdravější a kolik je třeba sníst?

Publikováno 09.01.2017

Obvykle je konzumujeme jako pochoutku během svátků, rodinných setkání či speciálních příležitostí. Ořechy v jejich přirozené formě bychom však měli konzumovat častěji, dokonce denně. V čem je pro nás tato pochoutka prospěšná?

 

Zdravější a delší život

Nové studie ukázaly, že každodenní konzumace ořechů snižuje pravděpodobnost předčasného úmrtí o pětinu, snižuje riziko onemocnění srdce i na rakovinu - a to už jen hrstka denně. Dvacet gramů ořechů denně je optimální dávkou, která pomůže chránit naše zdraví. Optimálně bychom měli konzumovat mix pro zdraví nejcennějších ořechů.

 

Které to jsou?

Nejcennějšími ořechy v tomto smyslu jsou vlašské ořechy, pekanové ořechy s vysokým obsahem antioxidantů, kešu ořechy, lískové ořechy, mandle, pistácie, ale také slunečnicová semínka a arašídy, samozřejmě v nepresolenej formě.

 

Vhodným doplňkem zdravého jídelníčku je také arašídové máslo, třeba si však vybrat takové, které má nejnižší obsah cukru a přidané soli. Všechny zmíněné druhy ořechů odporují nejen zdraví srdce a chrání nás před rakovinou, ale také chrání mozek a tělo před poškozením buněk.

 

Jak na to přišli

Analýza dvacátých studií, kterou realizovali odborníci z Imperial College v Londýně, ukázala, že lidé, kteří každodenně pravidelně konzumují dvacet gramů ořechů, mají téměř o třetinu nižší riziko ischemické choroby srdeční a o 15 procent nižší riziko rakoviny. Zjištění také naznačují, že každodenní konzumace ořechů může zabránit úmrtím na respirační onemocnění a diabetu, i když v této oblasti je zatím pomálu důkazů.

 

Tak málo a takový významný vliv

Spoluautor studie Dr. Dagfinn Aune se k výsledkům studie vyjádřil: "Zjistili jsme přetrvávající snížení rizika mnoha onemocnění, které potvrzuje, že existuje základní vztah mezi spotřebou ořechů a různými zdravotními vlivy. Je obdivuhodné, že již takové malé množství potravy může mít takový zásadní vliv. "

Fascinující vliv ořechů na srdce a snížení rizika předčasného úmrtí ukázaly už i mnohé předchozí studie, souvislost se snížením rizika rakoviny a mozkové mrtvice je potvrzenou novinkou.

 

Nebojte se přibírání

Dívky a ženy, které si dávají pozor na linii často odmítají ořechy kvůli jejich vysoké kalorické hodnotě a obsahu tuku. Odborníci však upozorňují na fakt, že v případě ořechů jde o zdravé poly-nenasycené tuky zabalené do jednoho celku spolu s vlákninou, hořčíkem a vitamínem E.

Právě díky tomu jsou kromě uvedených vlivů schopné snížit riziko vzniku a rozvoje cukrovky až o téměř 40 procent a také snižují hladinu špatného cholesterolu. Navíc - z 20 g ořechů denně nepřiberete.

Doporučujeme

Napište nám

x