Chcete opravdu zhubnout? Zkuste tento trik!

Publikováno 18.11.2016

Patříte mezi ty, kteří by chtěli zhubnout, ale nesnášejí běhání? Tak to je právě pro vás, tento článek! Jste zvyklí běhat v rámci cvičení? Máme pro vás pár velice dobrých důvodů, proč přestat běhat a začít chodit. Pokud cvičíte na co se nejvíce zaměřujete? Chcete nabrat svalovou hmotu, nebo shodit tuk? 

Jaké problémy přichází s běhěm? 

1 – Zdroje odkud tělo spaluje kalorie 

Co to vlastně znamená kardio? To je intenzivní cvičení. Ovšem je velký rozdíl ve spalování při běhu a při chůzi. Při běhu vaše tělo spaluje jak z tuků tak i ze svalů, protože neví co chcete uchovat. Ovšem pokud budete chodit spalujete pouze tuky.

2 – Nadměrná produkce kortizolu

Během kardia, které si dáváte vaše tělo zvyšuje produkci stresového hormonu kortizolu. Vy toto musíte po cvičení vykompenzovat a tak se většinou stává, že po kardiu sníte více kalorií než spálíte.

3 – Změněná činnost štítné žlázy 

Dlouhodobé kardio má negativní vliv na štítnou žlázu. Štítná žláza potřebuje produkovat hormon T4, který je následně přetvořen na hormon T3, aby byly zajištěny metabolické procesy. Pokud bude vaše tělo vytvářet příliš mnoho kortizolu štítná žláza potom nedokáže produkovat T4.

4 – Poškození kloubů 

Pokud trpíte nadváhou můžete si vážně poškodit klouby. Při běhu člověka s nadváhou totiž chodidla doapadají větší vahou na zem, než u člověka s běžnou váhou. Ve výsledku je prostě mnohem lepší chodit než běhat. Tělo také vytváří více serotoninu a dopaminu, což jsou hormony štěstí.

Co preferujete vy? Chůzi nebo běhání?

Doporučujeme

Napište nám

x